အညတရမ်ားအားၾကည္ညိဳစိတ္ထားဖုိ႔
္“ပဲနိကုိသာသင္ ဂရုစုိက္ဖ္ုိ႔လုိ၏ ေပါင္ကုိေတာ႔ သင္ဂရုစုိက္ဖုိ႔မလို၊ သူ႔ဟာသူဂရုစုိက္လိမ္႔မည္”
ဤသုိ႔ရွိတ္စပီးယားက ေျပာသည္ကုိဖတ္ရဖူး၏ ဓမၼတာအားျဖင္႔ လူတုိ႔သည္ ပဲနိကုိဂရုုမစုိက္ခ်င္ ၾကပဲေပါင္ကုိ သာဂရုစုိက္ခ်င္ၾက၏ ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းမွာလည္း နိယာမတခုပင္ျဖစ္၏ ဤနိယာမကုိ “သံသာရိကနိယာမ” ဟုေခၚ ဆုိနုိင္ပါ၏ သံသာရိကနိယာမ ဟူသည္မွာ သံံသာရာ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕သူတုိ႔ လိုက္နာျမဲ နိယာမတခုျဖစ္၏ ထုိေၾကာင္႔ သံသရာဤ က်င္လည္ခ်င္သူ ဟူသမွ်သည္ ဤနိယာမကုိ လိုက္နာရန္ ေက်နပ္ၾက၏ သံသရာဤ မက်င္လည္ ခ်င္သူမ်ား အတြက္ဆုိလွ်င္ ရွိတ္စပီးယားေျပာသည္႔ အတုိင္းပဲနိကုိသာ ဂရုစုိက္နုိင္ပါလွ်င္ ေပါင္ကုိဂရုဖုိ႔ ဘာမွ် ဝန္ေလးမည္ မဟုတ္ေပ။ အလိုလုိဂရုစုိက္မိ လ်က္သားျဖစ္၏ ထုိေၾကာင္႔ လူတုိ႔အေနျဖင္႔ ဝန္ေလးေသာ အလုပ္ ကုိလုပ္နုိင္ရန္ ရွိတ္စပီးယားက နႈိးေဆာ္ျခင္းျဖစ္ဟန္ရွိေလ၏
လူ႔ေလက၌ ျဖစ္ေစအျခားေလာက၌ ျဖစ္ေစမည္သည္႔ ေနရာကုိၾကည္႔ၾကည္႔ အညတရမ်ားကုိ အမ်ားစုေတြ႔ရ တတ္၏ မိမိတုိ႔သည္ပင္ သံသရာ၌ က်င္လည္ရစဥ္ အညတရ ဘဝမ်ားျဖင္႔သာ က်င္လည္ရသည္က မ်ားေလ၏ သုိ႔ပါလွ်က္ လူတုိ႔သည္ အညတရတစ္ဦးခ်င္း သေဘာဆန္၍ မိမိအတြက္ အက်ဳိးမ်ား၏ ေလာကီအတြက္ အက်ဳိး မမ်ားပါ အညတရမ်ားကုိ လစ္လွ်ဴရႈထားတတ္ၾက၏ အမွန္အားျဖင္႔ ဝိေသသပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ဂရုစုိက္ျခင္းသည္ တစ္ဦးျခင္းသေဘာ ဆန္၍မိမိအတြက္ အက်ဳိးမ်ား၏ ေလာကအတြက္ အက်ဳိးမမ်ားပါ အညတရမ်ားကုိဂရုစုိက္ ပါမွသာ အဖြဲ႔စည္းသေဘာဆန္၍ မိမိအတြက္လည္း အက်ဳိးမ်ား၏ ေလာကအတြက္လည္း အက်ဳိးမ်ား၏
“သဒိသံပါကံ ဇေနတိ- မိမိျပဳေသာ ကံသည္တူေသာ အက်ဳိးကုိေပး၏” ဟူေသာဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ ဆုိလွ်င္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္က အညတရမ်ားကုိ ဂရုစုိက္ပါမွ သံသရာ၌ က်င္လည္ရစဥ္ အညတရာဘဝမ်ားျဖင္႔ က်င္လည္ ေနရပါက မိမိတုိ႔ကုိဂရုစုိက္သူ ရွိေပလိမ္႔မည္။ အက်ဳိးေပးမႈ႕နွင္႔ ပတ္သက္၍ ဝိပါကဓမၼတာ အရလည္းအညတရ မ်ားအေပၚ မိမိတုိ႔ကဂရုစုိက္ပါမွ မိမိတို႔အညတရျဖစ္ေသာ အခါဂရုစုိက္သူ ရွိေပလိမ္႔မည္။ ေလာကတြင္ အညတ ရမ်ားကုိ ေနရာတုိင္းမွာ ေတြ႔နုိင္ေလရာ ယင္းတို႔အေပၚ ေကာင္းမႈ႕ကုသုိလ္ျပဳမႈ႔နွင္႔ ပတ္သက္၍လည္း အခက္ခဲ႔ မရွိအလြယ္တကူ ပင္ျပဳလုပ္နုိင္၏ ဝိေသသပုဂၢဳိလ္မ်ားကား ရွားပါးသျဖင္႔ ယင္းတုိ႔အေပၚ ေကာင္းမႈ႕ျပဳရန္ ရွာရ ခက္ေသး၏ ထိုေၾကာင္႔ ေနရာတုိင္း၌ အလြယ္တကူရွာ၍ ေတြ႕နုိင္ေသာ အညတရမ်ားအေပၚ ၾကည္ညိဳစိတ္ေမြး ျမဴ၍ ေကာင္းမႈ႕ကုသိုလ္ကုိျပဳမည္ဆုိပါ
ၾကည္ညိဳစိတ္ဟူသည္မွာ သဒါၶျပ႒ာန္းေသာ စိတ္ျဖစ္၏ ထုိသုိ႔မေမြးျမဴနုိင္ေသာေၾကာင္႔
ပါရမီဟူရာ၌ လည္းပါရမီသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိ၏ ဘုရားျဖစ္လုိလွ်င္ ဘုရားေလာင္းပါရမီ ရွိဖုိ႔လို၏ အဂၢသာဝက ျဖစ္ လွ်င္ အဂၢသာဝကေလာင္း ပါရမီရွိဖုိ႔လုိ၏ မဟာသာဝက ျဖစ္လုိလွ်င္ မဟာသာဝကပါရမီ ရွိဖုိ႔လုိ၏ သံယရာမွ ထြက္ေျမာက္လိုသူ ဟူသမွ် ပါရမီေတာ႔ မလြဲမေသြရွိဖုိ႔ေတာ႔လို၏ ပါရမီျဖည္႔က်င္႔ရာ ကာလအပုိင္းျခားနွင္႔ ပါရမီ ျဖည္႔က်င္႔မႈ႕ အထက္ေအာက္သာ ကြာျခားမည္ျဖစ္ျပီး ပါရမီျဖည္႔က်င္႔မႈ႕ သေဘာအားျဖင္႔ ကြာျခားမႈ႕မရွိ။ အရိ ယာသစၥညဏ္ကုိ ရရွိ၍နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳသူ ဟူသမွ်ပါရမီကို မိမိတုိ႔၏ ေတာင္႔တမႈ႕ ပဏိဓိအလုိက္ ျဖည္႔ က်င္႔ရသည္ ခ်ည္းျဖစ္၏ ပါရမီကုိျဖည္႔က်င္႔ျခင္း မရွိပဲအရိယာသစၥာကကုိ ထုိးထြင္း၍ သိရုိးမရွိပါ။ ပါရမီျဖည္႔က်င္႔ ျခင္းဟူသည္မွာ မိမိနွင္႔ဆက္ဆံ ရသူဟူသမွ် အေပၚ၌ အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး ၾကည္ညိဳစိတ္ကုိ ေမြးျပီး ယင္းတုိ႔အေပၚ ေကာင္းမႈ႕ကုသိုလ္ကံကျပဳျခင္းျ
မိမိကူညီ ပံ့ပိုးရမည့္သူ၏ “အထာ” အလိုက္ လိုအပ္သလို ကူညီပံ့ပိုးမွသာသူ႔အတြက္လည္း အက်ိဳး ရိွ၏။ ကူညီပ႔ံ ပုိးရက်ဳိးလည္းနပ္၏သို႔မဟုတ္ပါ
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုႏွစ္က ဆုန္လျပည့္ေန႔ညဥ့္၏ ေနာက္ဆုံးယာမ္တြင္ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ သဗၺညဳတ ညဏ္ေတာ္ကုိ၍ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ပဥၥမသတၱာဟ တြင္ အဇပါလ ေညာင္ပင္ရင္း၌ စံေနေတာ္မူစဥ္ “ေလာက၌ ဂါရဝတရား ကင္းမဲ့၍ ေနျခင္းသည္ မေကာင္းမိမိ အေနျဖင္႔ ဂါရဝျပဳရမည့္ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ေလာက၌မရွိ ေလေသာေၾကာင့္ မိမိထုိုးထြင္း၍ သိေတာ္္မူထားေသာ ဓမၼမ်ားကုိသာ ဂါရဝျပဳ၍ ေနမည္” ဟုဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၿပီး ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေနာက္ဆံုးပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မႈ သည္႔ ကာလအထိ ဓမၼမ်ားအေပၚ ဂါရဝျပဳ၍ ေနေတာ္မူသြား၏။ ဂါရဝ႐ွိပါမွသဒၶါထက္၏ သဒၶါထက္မွလည္း ဂါဝ ရကုိရ၏ ထုိိ႔ေၾကာင့္ဂါရဝႏွင့္ သဒၶါသည္ အခ်င္းခ်င္း မွီတြယ္ေနေသာ ပရမတၳဓမၼမ်ားျဖစ္ၾက၏
ဂါရဝ၏ပံ့ပိုးမႈျဖင့္ သဒၶါထက္ေလေသာအခါ မိမိတို႔၏ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အညတရ မ်ားအေပၚ ပံ့ပိုးရန္ ဝန္ေလးၾက မည္မဟုတ္ေပ။အမွန္အားျဖင့္ မိမိတို႔၏ ဘဝတန္ဖိုးသည္ အညတရ မ်ားအေပၚ အေလးအနက္ ထားမႈ႔၏ အတိမ္ နက္အေပၚမႈတည္၏။ ထို႔အျပင္ မိမိတို႔က အညတရမ်ားအေပၚပံ႔ပုိုးသည္ႏွင့္
ျမတ္စြာဘုရား က်င့္သုံးေတာ္မူသည့္အတိုင္း ဓမၼကို ဂါရဝျပဳလွ်င္ မိမိ္၏ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း အလုိလို ဂါရဝျပဳ ျပီးသားျဖစ္၏ ဓမၼကိုဂါရဝျပဳျခင္းဟူသည္မွာ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္မ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း လည္းျဖစ္၏ အကုသိုလ္ဒု စရုိက္မ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းကိုပင္ သီလရွိျခင္းဟူ၍ ဆုိရေပ၏၊ သီလရွိသည္ ဆုိကတည္းက မိမိ၏က်င့္ဝတ္ကုိ ျဖည္႔က်င္႔ျခင္းသည္ အလိုလိုပါဝင္၏ ဒဂၤါးျပားတြင္ ေခါင္းဘက္ႏွင့္ ပန္းဘက္ပါမွသာ ဒဂၤါးစစ္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ သီလတြင္လည္း မေကာင္းမႈမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းႏွင့္ ေကာင္းမႈဆုိင္ရာ က်င့္ဝတ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း နွစ္မ်ဳိး ပါဝင္ရ၏
တစ္မိ်ဳးတည္းႏွင့္ မလုံေလာက္၊ မေကာင္းမႈမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရုံသက္သက္ႏွင့္လည္း သီလျပည့္စုံသူ မမည္။
ေကာင္းမႈဆုိင္ရာ က်င့္ဝတ္မ်ားကုိ ျဖည့္က်င့္ရုံသက္ သက္ႏွင့္လည္းသီလျပည့္စုံသည္မမည္
ထုိႏွစ္မိ်ဳးလုံး ျပည့္စုံဖုိ႔ လို၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ ဝတၱံ အပရိပူေရေႏၱာသီလံ န ပရိပူရတိ ” က်င့္ဝတ္ကိုမျဖည့္သမွ် သီလကို ျဖည့္ရာမေရာက္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ တကယ္တမ္း ႏွစ္မ်ိဳးလုံး ပါဝင္ျပည့္စုံဘုိ႔ဆုိသည္မွာလည္း အညတရမ်ားအေပၚ ၾကည္ညဳိစိတ္ ေမြးတတ္မွ ျဖစ္၏။ “ပဲနိကိုဂ႐ုစိုက္လွ်င္ ေပါင္သည္ သူ႔ဟာသူ ဂ႐ုစုိက္လိမ္႔မည္” ဟူေသာ ရွိတ္စပီးယား ၏အဆုိအတုိင္း အညတရမ်ားအေပၚ၌ ၾကည္ညိဳစိတ္ကို ေမြးျမဴႏုိင္ပါ လွ်င္ ဝိေသသပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ၌ ၾကည္ညိဳစိတ္ကို အလိုလိုေမြးၿပီးသားျဖစ္ေပလိမ့္
လူတုိ႔သည္မိမိတို႔၏ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ ခ်မ္းသာကုိ ရွာၾကသည္ မွန္၏။ ထုိကဲ့သို႔ခ်မ္းသာကုိ ရွာရာ၌ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ခ်မ္းသာကိုရွာေဖြၾကခ်င္းတူေသာ္
No comments:
Post a Comment