Monday, July 29, 2013

အခ်ိန္တစ္ခု ၊ What is Life? ( ဘဝဆိုတာ = ?? ) ၊ အသိပညာႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈ (Knowledge and belief) ၊ Will money really make everything right? ၊ See You At The Top




  1. အခ်ိန္တစ္ခု ၊ 
  2. What is Life? ( ဘဝဆိုတာ = ?? )  ၊ 
  3. အသိပညာႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈ (Knowledge and belief)    ၊  
  4. Will money really make everything right?   ၊ 
  5. See You At The Top   

အခ်ိန္တစ္ခု  

Posted by  SLIP in 
ျဖစ္စဥ္တိုင္းအတြက္ အခ်ိန္ရာသီ စက္ဝိုင္းတစ္ခုလိုအပ္သည္။ အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ေကာင္းကင္ဘံုေအာက္မွာရွိသမွ် ကိစၥေတြ အားလံုး ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္
For everything there is a season, And a time for every matter under heaven:

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ေမြးဖြားဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ေသဆံုးဖို႔
    A time to be born, and a time to die;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက စတင္ဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက မယိုင္လဲေအာင္ မနည္း အားတင္းထားဖို႔
    A time to plant, and a time to pluck up what is planted;

  • အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ျပင္ဆင္ ကုသဖို႔
    A time to kill, and a time to heal;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ၿပိဳက်ဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက တည္ေဆာက္ဖို႔
    A time to break down, and a time to build up;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ငိုေၾကြးဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ရယ္ေမာဖို႔
    A time to weep, and a time to laugh;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ဝမ္းနည္းပူေဆြးဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ေပ်ာ္ရႊင္ ကခုန္ဖို႔
    A time to mourn, and a time to dance;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက အေဝးကို ပယ္ထုတ္ဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက အနီးနား အတူရွိေနဖို႔
    A time to throw away stones, and a time to gather stones together;
  • အခ်ိန္တစ္ခုက ေပြ႔ဖက္ဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ေရွာင္ဖယ္ဖို႔
    A time to embrace, And a time to refrain from embracing;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက အက်ိဳးရွိရွိအသံုးခ်ဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ျဖဳန္းတီးဖို႔
    A time to seek, and a time to lose;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ထိန္းသိမ္းထားဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက စြန္႔လႊတ္ဖို႔
    A time to keep, and a time to throw away;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ဆုတ္ၿဖဲဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ဖာေထးဖို႔
    A time to tear, and a time to sew;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ဆိတ္ဆိတ္ေနဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက စကားေျပာေနဖို႔
    A time to keep silence, and a time to speak;

  • အခ်ိန္တစ္ခုက ခ်စ္ဖို႔၊ အခ်ိန္တစ္ခုက မုန္းဖို႔
    A time to love, and a time to hate,

  • အခ်ိန္တစ္ခုက စစ္ပြဲ၊ အခ်ိန္တစ္ခုက ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း
    A time for war, and a time for peace.

What is Life? ( ဘဝဆိုတာ = ?? )  

  1. Life is beginning
    ဘဝ = စတင္ျခင္း

  2. Life is choosing
    ဘဝ = ေရြးခ်ယ္မႈ


  3. Life is happiness
    ဘဝဆို = ၾကည္ႏူးျခင္း


  4. Life is joy
    ဘဝ = ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း


  5. Life is love
    ဘဝ = အခ်စ္


  6. Life is unity
    ဘဝ = ညီညြတ္ျခင္း


  7. Life is care
    ဘဝ = ေစာင္႔ေလွ်ာက္ျခင္း


  8. Life is faith
    ဘဝ = ယံုၾကည္မႈ


  9. Life is freedom
    ဘဝ = လြတ္လပ္မႈ


  10. Life is creation
    ဘဝ = ဖန္တီးမႈ


  11. Life is fantasy
    ဘဝ = စိတ္ကူးယဥ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ


  12. Life is art
    ဘဝ = အနုပညာ


  13. Life is dream
    ဘဝ = အိပ္မက္


  14. Life is fairy tale
    ဘဝ = ဒ႑ာရီ


  15. Life is battle
    ဘဝ = တုိက္ပြဲ


  16. Life is stage
    ဘဝ = ဇတ္ခံု


  17. Life is trouble
    ဘဝ = ဒုကၡ


  18. Life is storm
    ဘဝ = မုန္တိုင္း


  19. Life is music
    ဘဝ = သံဇဥ္


  20. Life is school
    ဘဝ = ေက်ာင္း


  21. Life is work
    ဘဝ = အလုပ္


  22. Life is karma
    ဘဝ = ကံ


  23. Life is knowledge
    ဘဝ = အသိ၊ အလိမၼာ


  24. Life is delight
    ဘဝ = သာယာၾကည္နူးမႈ


  25. Life is rest
    ဘဝ = အပိုင္းအျခားတစ္ခု


  26. Life is match
    ဘဝ = ကစားပြဲ


  27. Life is splendour
    ဘဝ = ခန္းနားထည္ဝါမႈ


  28. Life is nature
    ဘဝ = သဘာဝတရား


  29. Life is Beauty
    ဘဝ = အလွတရား


  30. Life is duty
    ဘဝ = တာဝန္ဝတၱရား


  31. Life is elegance
    ဘဝ = ဟန္ေဆာင္မႈ


  32. Life is chance
    ဘဝ = အခြင္႔အလမ္း


  33. Life is a mystery
    ဘဝ = နားမလည္နုိင္ေသာအရာ


  34. Life is life
    ဘဝ = ဘဝ


  35. Life is zero
    ဘဝ = သုည


အသိပညာႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈ (Knowledge and belief)  

Posted by SLIP in 
ဒႆနိကေဗဒ (Philosophy)

Philosophy ေခၚ ဒႆနိကေဗဒ ၏ မူလ အဓိပၸါယ္ အရင္းအျမစ္သည္ ဂရိနုိင္ငံမွ ဆင္းသက္လာသည္။ Philo ဆိုသည္မွာ Love (အခ်စ္၊ ေမတၱာတရား၊ သေဘာက်စရာ) ဟု အဓိပၸါယ္ရၿပီး Sophis ဆိုသည္မွာ Wisdom (ဉာဏ္ပညာ၊ အသိပညာ၊ ႐ႈျမင္ေတြးေခၚမႈ) မႈ အဓိပၸါယ္ရသည္။ 

ကၽြန္ုပ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဒႆနိကေဗဒ ပညာရပ္တစ္ခု ရွိေနရျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမွာ တစ္ခါတစ္ရံ 
ကၽြန္ုပ္တို႔ ေတြ႔ႀကံဳရေသာ အေတြ႔ႀကံဳတစ္ခု (သို႔) အသံုးျပဳမည္႔ အရာတစ္ခု၊ လုပ္ေဆာင္မည္႔အလုပ္တစ္ခု၊ေျပာဆိုမည္႔ စကားတစ္ခြန္းအတြက္ ဒႆနိကေဗဒ ပညာရွင္တို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင္႔ ယံုၾကည္မႈ ပိုမိုခိုင္မာေစရန္ျဖစ္သည္။ 

အထူးသျဖင္႔ အျငင္းပြားဖြယ္ ျပႆနာမ်ားစြာအတြက္ အေျဖမ်ားရရွိဖို႔ အေထာက္အပံ႔မ်ားစြာ ျဖစ္ေစသည္။ ဒႆနိကေဗဒ ပညာရပ္တြင္ အဓိပၸါယ္သက္မွတ္ခ်က္မ်ား (meaning)၊ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ား (interpretation)၊ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား (evaluation)၊ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလွ်ာ္စြာ စဥ္းစားခ်င္႔ခ်ိန္နုိင္မႈ (logical consistency)၊ ႏွင္႔ ေရွ႕ေနာက္ညီစြာျဖင္႔ စဥ္းစားခ်င္႔ခ်ိန္နုိင္မႈ (rational consistency) တို႔ ပါဝင္သည္။ 

အျခား က႑ မ်ားမွာ ဒႆနိကေဗဒတြင္ ပါဝင္ၿပီး သဘာဝ၏ ျဖစ္တည္မႈ၊ သစၥာတရား၊ အသိပညာတို႔ႏွင့္ ဆိုင္ေသာပညာရပ္ (Metaphysics)၊ လူတစ္ဦးခ်င္း အသိပညာႏွင္႔ သက္ဆုိင္ေသာ ဘာသာရပ္ (Epistemology)၊ကိုယ္က်င္႔တရားႏွင္႔ ပတ္သတ္ေသာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ (Ethics)၊ လူမႈေရးႏွင္႔ နုိင္ငံေရး ဆိုင္ရာ ဒႆနိကေဗဒ (Social and political philosophy)၊ ယုတၱိေဗဒ (သို႔) တကၠေဗဒ (Logic)၊သဘာဝကို ခံစားျခင္းဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ (Aesthetics) တို႔ ပါဝင္သည္။


ပင္ကိုယ္ အာရံုခံ အသိပညာ (sentient) မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ခြဲျခားသိျမင္မႈ (Perceiving) ႏွင္႔ ေစ႔ေစ႔စပ္စပ္ ေလ႔လာေစာင္႔ထိန္းမႈ (observing) တို႔ကို ျပင္ပေလာကႏွင္႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ဆက္ဆံ အသံုးခ်တတ္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ ျပင္ပ သဘာဝ၏ အစီစဥ္တက် လုပ္ေဆာင္မႈ၏ ထူးျခားေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားကို မွတ္ဥာဏ္၏ တည္ေဆာက္မႈတြင္ ယံုၾကည္မႈ အျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားသည္။ 


အသိပညာ (Knowledge)

အသိပညာ (Knowledge) သည္ ယေန႔ေခတ္တြင္ အေရးပါမႈအဆင္႔အတန္း ပိုမိုျမင္႔မားလာသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ လူသားတို႔အေနျဖင္႔ အတန္းပညာမ်ားစြာတက္ေျမာက္ သိထားယံုျဖင္႔ မလံုေလာက္ေတာ႔ေပ။ ေျပာင္းလဲမႈအရွိန္ျမန္ဆန္လြန္းေသာ ယေန႔ေခတ္ကာလ မ်ိဳးတြင္ အသိပညာ (Knowledge) တို႔ကို မည္သည့္အသက္အရြယ္ ေရာက္ေနပါေစ၊ အၿမဲမျပတ္ေလ့လာ ဖတ္ရႈေနမွသာ ခိုင္မာစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ေပလိမ္႔မည္။

အလုပ္လုပ္ေနျခင္းျဖင္႔လဲ မလံုေလာက္ပါ။ မိမိတို႔၏ လုပ္ကိုင္ပံု နည္းလမ္းမ်ားအား လမ္းေၾကာင္းမွန္မမွန္၊ စနစ္က်နမႈ ရွိမရွိ မ်ားႏွင္႔ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ားကို ေဝဖန္နိုင္ဖို႔ လိုအပ္သည္။ ျပင္ပေလာကကို ေလ႔လာၿပီး မိမိကုိယ္ကို အၿမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ ခ်င္႔ခ်ိန္သတိရွိရမည္။ ထိုကဲ့သို ့ဆင္ျခင္ခ်င့္ခ်ိန္ႏုိင္စြမ္း တိုးတက္လာေစဖို ့အတြက္ Knowledge ဆိုေသာ အသိပညာ တို ့ကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာဖတ္ရႈေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားစြာတို ့၏ ေအာင္ျမင္မႈ လွ်ိဳ ့၀ွက္ခ်က္မွာ ပင္ကိုယ္ ထူးခၽြန္ျခင္းထက္ အားလပ္ခ်ိန္မွန္သမွ်ကို အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်ခဲ ျခင္းက အဓိကျဖစ္သည္။ 

ယေန႔ကမာၻႀကီးတြင္ အမ်ားႏွင္႔တန္းတူ ေတြးနိုင္၊ သိႏိုင္၊ စဥ္းစားနိုင္၊ ေဝဖန္နုိင္ရန္ႏွင္႔ သံုးသပ္နုိင္ရန္အတြက္ အသိပညာ (Knowledge) ႏွင္႔ ျပည္႔စံု ဖို႔မွာ အလိုအပ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ထုိအခ်က္ကို လူသားတို႔ ေကာင္းစြာ သေဘာက္ေပါက္ နားလည္ေသာ္လည္း အသိပညာ (Knowledge) ၏ အဓိပၸါယ္ကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္မႈ အလြန္အားနည္းေသးသည္။ အထူးသျဖင္႔ ျမန္မာ စာျဖင္႔ ေရးသားထားေသာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ အသိပညာ ဟူ Label ကို ေတြ႔ရတတ္ၿပီး ထုိေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ေရးသားထားသည္မ်ားမွာ အသိပညာ (Knowledge) မဟုတ္သည္႔ အျခား အေၾကာင္းအရာမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ အသိပညာ (Knowledge) ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း ????

အသိပညာ (Knowledge) ဆုိသည္မွာ အျမင္႔မားဆံုးအဆင္႔ျဖစ္သည္။ သတင္း၊ အခ်က္အလက္ (Information) သည္ အလည္အလက္အဆင္႔ျဖစ္ၿပီး အခ်က္အလက္ (Data) မွာ အနိမ္႔ဆံုးအဆင္႔ဟူ၍ အၾကမ္းဖ်ဥ္း မွတ္သားနုိင္သည္။ 

အခ်က္အလက္ (Data) ဆိုသည္မွာ သာမန္ စီးဆင္းမႈတစ္ခု (သို႔) ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲလာမႈတစ္ခုမွ ရရွိေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေခၚသည္။ သတင္း၊ အခ်က္အလက္ (Information) ဆိုသည္မွာ အခ်က္အလက္ (Data) မ်ားကို ေခါင္းစဥ္အလိုက္ ခြဲျခားသတ္မွတ္ၿပီး လူသားတို႔နားလည္ လက္ခံနုိင္ေသာ ျဖစ္နုိင္ေျခရွိသည္႔ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေခၚသည္။ အသိပညာ (Knowledge) တြင္ အေတြးအေခၚ (Concepts)၊ ကိုယ္ေတြ႔ (သို႔) အေတြ႔အႀကံဳ (experience)၊ ကန္႔သက္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာအတြင္း လိုက္ေလွ်ာညီေထြမႈရွိေစရန္ ဖန္တီး စီစဥ္ေပးနုိင္သည္႔ အသိဥာဏ္ (insight that provide a framework for creating)၊ ေဝဖန္ ပိုင္းျခားနုိင္မႈ (evaluating) ႏွင္႔ အခ်က္အလက္ (Information) တစ္ခုကို အသံုးခ်နိုင္မႈတို႔ ပါဝင္သည္။ 


အသိပညာ (Knowledge) ကို မေလးနက္ေသာ အသိပညာ (Shallow knowledge) ႏွင္႔ ေလးနက္ေသာ အသိပညာ (Shallow knowledge) ဟူ၍ အဆင္႔အတန္း ႏွစ္မ်ိဳး သက္မွတ္နိုင္ၿပီး ပံုမွန္လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ အသိပညာ (Procedural Knowledge) ၊ သဘာဝ အသိပညာ (Declarative Knowledge) ၊ ျမင္႔မားေသာ အသိပညာ (Meta Knowledge) ၊ ကိုယ္တုိင္ေလ႔လာ သင္ၾကားျခင္းဆိုင္ရာ အသိပညာ (Heuristic Knowledge) ၊ ဆက္စပ္ေတြးေတာ တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုင္ရာ အသိပညာ (Structural Knowledge) ၊ အသံုးျပဳျခင္း ဆိုင္ရာ အသိပညာ (Procedural knowledge) ဟူ၍ ပိုင္းျခား သတ္မွတ္နိုင္သည္။ 


အသိပညာ (Knowledge) ဆိုသည္မွာ မွာအမွန္တကယ္ျဖစ္တည္လွ်က္ရွိေသာ အစစ္အမွန္တရားကို သိရွိလာ ျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္းဆိုေသာ္ အမွန္တကယ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ရွိျခင္းသေဘာ (Being) ကိုသိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ (Knowledge) ကိုယ္တိုင္သည္လည္း (Being) ကိုေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိသည္ဟု ဂရိအေတြးအေခၚပညာရွင္ ပေလတို (Plato) က ခံယူတင္ျပခဲ့၏။

ပေလတို၏အဆိုအရ စစ္မွန္ေသာအသိပညာဟူသည္မွာ ဘယ္ေသာအခါမွ် မလႊဲမွားႏိုင္ေသာ အသိပညာ မ်ဳိးျဖစ္ ရမည္။ (Knowledge must be infallible) ထို႕ျပင္ အမွန္တကယ္ရွိေနေသာ အစစ္အမွန္တရား (Reality) ကို ေဖၚျပေသာ အသိပညာ မ်ဳိးျဖစ္ရမည္။ (Knowledge must have reality as its Oject) ၎လိုအပ္ခ်က္ (သို႔မဟုတ္) အရည္အခ်င္း ႏွစ္ရပ္ ရွိမွသာလွ်င္ စစ္မွန္ေသာအသိပညာ (Knowledge)ျဖစ္သည္ဟု ပေလတိုက အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ပါသည္။

ထိုသို႔ပင္ William James က အမွန္တရား (Truth) ဆိုသည္မွာ ပထမဦးဆံုး ေတြးေတာ႔ရမည္၊ ထိုအေတြးသည္ တေခဏၰေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဘဝေသာ္လည္း ေကာင္း ယခုခ်က္ခ်င္း မွန္ကန္သလို ေနာက္လည္း မွန္ကန္နုိင္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အမွန္တရား၏ တည္ၿမဲမႈမွာ အခ်ိန္အေန၊ အခ်ိန္အခါႏွင္႔ လူတို႔၏ သေဘာထားေပၚတြင္သာ မူတည္ေပသည္။ 

Kenneth E က အသိပညာ (Knowledge) ကို ပံုရိပ္တစ္ခုအျဖစ္လည္း အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုနုိင္သည္။ ထိုပံုရိပ္ကို တိတိက်က် ေဝခြဲ ပိုင္းျခားလို႔ မရပါက ထိုပံုရိပ္သည္ ယံုၾကည္မႈ (Belief) မွ အမွန္တရားသို႔ ေျပာင္းလဲလာသည္ဟုသာ သက္မွတ္နိုင္ၿပီး အသိပညာ (Knowledge) ျဖစ္ရန္အတြက္ စိတ္ကူး၊ အႀကံအစည္ (Idea) အျဖစ္ နီးကပ္လာသည္ဟု ယူဆနိုင္သည္။ 

ၿခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည္႔ပါက အသိပညာ (Knowledge) ဆိုသည္မွာ အေၾကာင္းအခ်က္ တစ္ခု (Information) ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထို အေၾကာင္းအခ်က္သည္ မွန္ကန္မႈရွိသည္၊ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီးေနာက္ တိက်ေသခ်ာတဲ႔ အေျဖ ရရွိၿပီးသား အရာဟု မွတ္သားနုိင္သည္။

ကမာၻဦးအစ လူသားတို႔သည္ အသိပညာ (Knowledge) ကို အသိ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိျမင္ၿပီးေသာ အမွန္တရား၊ သင္ၾကားမႈ၊ သက္ေသျပနုိင္တဲ႔ အရည္အခ်င္းတစ္ခု လို႔ သက္မွတ္ထားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အသိပညာ (Knowledge) တစ္ခုကို တိတိက်က် ေသခ်ာနာလည္ရန္အတြက္ မိမိကိုယ္တုိင္ ေတြ႔ႀကံဳနားလည္ဖို႔ လိုအပ္သည္။


ယံုၾကည္မႈ (Belief)
ယံုၾကည္မႈ (Belief) ဆိုသည္မွာ နားလည္မႈလည္းျဖစ္နုိင္သည္၊ ျပည္႔ျုပည္႔စံုစံု မွန္ကန္ဖို႔ မလိုအပ္၊ သို႔ေသာ္ အတိုင္းအတာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုထိေတာ႔ မွန္ကန္မႈရွိရေပမည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ တည္ေဆာက္မႈမ်ားကိုအေထာက္အပံ႔ျဖစ္ေစရမည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏ အဆိုျပဳခ်က္ကို ယံုၾကည္သင္႔ မယံုၾကည္သင္႔ အဆံုးအျဖတ္ေပးနုိင္ရမည္။ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ျပႆနာမ်ားကို က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ေသာ ေျဖရွင္းနိုင္ရမည္။ ယုတၱိရွိစြာ ေတြးေတာနိုင္ရမည္။ 

ယံုၾကည္မႈ (Belief) ဆိုသည္မွာ တစ္ဦးခ်င္း အယူအဆ၊ တစ္ဦးခ်င္းအသိမ်ား မွတပါး အမ်ားစု၏ ခံယူခ်က္မ်ား၊ ယူဆခ်က္မ်ား၊ အယူဝါဒမ်ား ပါဝင္သည္။ အမွန္တရားဟူေသာ အစိတ္အပိုင္းထဲမွာမွ လူအားလံုးကအျပည္႔အဝႏွင္႔ လက္ခံနုိင္ေစေသာ ေၾကာင္းျပခ်က္တစ္စံုတစ္ရာေၾကာင္႔ အားလံုးကသေဘာတူ ေထာက္ခံလိုက္လွ်င္ ထို အမွန္တရားသည္ ယံုၾကည္မႈအဆင္႔သို႔ ကူးေျပာင္းသြားသည္။ 

လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ အမွန္တရား မွာ မရွိသေလာက္ ရွားပါးေနၿပီဟု အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားက ေရွးဦးပိုင္းကတည္းက လက္ခံထားခဲ႔ၾကသည္။ ဂရိအေတြးအေခၚပညာရွင္ အာခီးမီးဒီး က ေန႔ခင္းခ်ိန္တြင္ မီးအိမ္ထြန္း၍ အမွန္တရားကို ရွာေဖြခဲ႔ဖူးသည္။ ယေန႔ေခတ္ ဆိုလွ်င္ အမွန္တရား၏ ေပ်ာက္ဆံုးမႈပမာဏမွာ မ်ားစြာႀကီးမားလာေပသည္။ အမွန္တရားနည္းပါးလာသည္ႏွင္႔အမွ် ယံုၾကည္မႈ မ်ားလည္း နည္းပါးလာေပသည္။ 

တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးေျပာေနေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို မည္သူမွ် မယံုၾကည္ခ်င္ၾကေပ။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ အသိပညာေရာ နည္းပါးလာၿပီလား ??? စဥ္းစားစရာျဖစ္လာသည္။ 


အသိပညာႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈ

အသိပညာႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈၾကားတြင္ ကြာဟမႈ ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိသည္။ ထိုကြာဟမႈကို တိတိက်က် တိုင္းတာဖို႔ မျဖစ္နုိင္ပါေပ။ ရရွိလာသည္႔ အတုိင္းအတာသည္လည္း တိုင္းတာသည္႔ လူမ်ား၏ ယံုၾကည္မႈေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေျပာင္းလဲနိုင္သည္ဟု စကၤာပူနိုင္ငံ နန္ယမ္း တကၠသုိလ္ (Nanyang Technological University Singapore ) မွ ေလ႔လာသူ တစ္ဦးက ဆုိသည္။

Edmund L. Gettier က အသိပညာ (Knowledge) ဆိုသည္မွာ ယံုၾကည္မႈကို ခြဲျခမ္းစိတ္ဖ်ာျခင္းျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္မႈ (Belief) သည္ အမွန္တရား (Truth) ႏွင္႔ နီးစပ္သည္။ လံုးဝ တူျခင္းေတာ႔မဟုတ္။ ထို ယံုၾကည္မႈ (Belief) ကို တိတိက်က် မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသျပနုိင္လွ်င္ေတာ႔ အသိပညာ (Knowledge) ဟု အဓိပၸါယ္ သက္မွတ္နုိင္သည္။


အသိပညာ (Knowledge) သည္ ယံုၾကည္မႈ (Belief) ႏွင္႔ အမွန္တရား (Truth) တို႔၏ ထပ္တူက်ရာ တူညီသည္႔ အစိတ္အပိုင္းမွာမွ ခြဲျခမ္းစိတ္ဖ်ာ သက္ေသျပနုိင္ေသာ တိက်သည္႔အပိုင္းသာ ျဖစ္သည္။
အသိပညာ (Knowledge) ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သက္ေသျပ၍ရနုိင္သည္။ အေတြ႔ႀကံဳယူနုိင္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အသိပညာအား ေျမႀကီးလို႔ သတ္မွတ္နုိင္သည္။ ယံုၾကည္မႈကိုေတာ႔ ေျမႀကီးအျဖစ္ မသတ္မွတ္နိုင္ေပ။အသိပညာႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈတို႔၏ အဓိက ျခားနားခ်က္ကို ေမးပါက အသိပညာဆိုသည္မွာ သက္ေသျပနုိင္သည္႔အရာျဖစ္သည္။ ၎တြင္ ေျဖရွင္းနုိင္မႈ စြမ္းအားမ်ား ရွိသည္။ ယင္းဂုဏ္သတၱိမ်ားႏွင္႔ ျပည္႔စံုလွ်င္ အသိပညာ (Knowledge) ျဖစ္ၿပီး မျပည္႔စံုလွ်င္ ယံုၾကည္မႈသာ ျဖစ္ေပသည္။


အသိပညာ၊ ယံုၾကည္မႈ ႏွင္႔ 
ဒႆနိကေဗဒ

ဒႆနိကေဗဒ ဘာသာရပ္၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ S ႏွင္႔ P တို႔ျဖင္႔ အသိပညာ (Knowledge) ႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈ (Belief) တို႔ႏွင္႔ ဒႆနိကေဗဒ (Philosophy) တို႔၏ ဆက္စပ္မႈကို သက္ေသျပနို္င္သည္။ 

ပထမ တစ္ဖက္တြင္ S သည္ ယံုၾကည္မႈ (Belief) တစ္ခုျဖစ္ၿပီး P သည္ အမွန္တရား (သို႔) ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိေသာ မွ်တမႈ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ S မွ P ကို သိနုိင္သည္သည္။ (S knows that p iff S's belief that p is (i) true and (ii) justified.) ဆိုလိုသည္မွာ အမွန္တရား (Truth) တစ္ခု (သို႕) ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ရွိသည္႔ မွ်တမႈတစ္ခုကို ယံုၾကည္မႈ (Belief) အျဖစ္ သိ နိုင္သည္။ P သည္အမွန္တရား (Truth) ျဖစ္သည္။ ထိုမွတဆင္႔ S မွ P ကို ယံုၾကည္သည္။ ထို႔ေနာက္ S မွ P ကို မွ်တေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင္႔ ယံုၾကည္သည္။ P သည္ S အတြက္ အသိပညာ ျဖစ္လာသည္။ ၎ မွာ အသိပညာ (Knowledge) ၊ ယံုၾကည္မႈ (Belief) ႏွင္႔ ဒႆနိကေဗဒ (Philosophy) ပင္ျဖစ္သည္။

ဒုတိယတစ္ဖက္တြင္ မည္သူမဆို အျခား အသိပညာ (Knowledge) မည္မွ် ျပည္႔စံုၾကြယ္ဝသည္ျဖစ္ေစ တစ္စံုတစ္ခု အေပၚ ယံုၾကည္မႈ (Belief) အလြန္အမင္း မ်ားပါက အျခားအသိပညာမ်ားက သံုးမရျဖစ္သြားေပသည္။ ဥပမာ၊ ဘာသာတရား အယူဝါဒ တစ္ခု (သို႔) နိုင္ငံေရး အယူဝါဒ တစ္ခုတြင္ ယံုၾကည္မႈ (Belief) မ်ားေနပါက ထို ပုဂၢိဳလ္သည္ မည္မွ် ထူးခၽြန္ထက္ျမတ္သူျဖစ္ေစ၊ မည္မွ် အသိ/အတတ္ပညာ ျပည္႔စံုသူျဖစ္ေစ အစြန္းေရာက္သြားနုိင္သည္။ ထိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ထို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ယံုၾကည္မႈ ျမင္႔မားသူ အျဖစ္သာ သက္မွတ္နိုင္ၿပီး အသိပညာ (Knowledge) လိုအပ္ေသးသူအျဖစ္ သံုးသပ္နုိင္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ယံုၾကည္မႈ (Belief)သည္ အသိပညာ (Knowledge) ကို ေလွ်ာ႔က်ေစသည္ (သို႔) အေႏွာက္ယွက္ျဖစ္ေစသည္ဟု လည္း မွတ္သားနိုင္ေပသည္။



Webliography 

http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy

http://plato.stanford.edu/entries/knowledge-analysis/

http://hermetic.com/browe-archive/achad/misc/belief_vs_knowledge.htm

http://www.ils.unc.edu/~losee/b5/node9.html

http://www.articlesbase.com/college-and-university-articles/the-way-to-differentiate-between-knowledge-and-belief-213628.html

http://www.google.com/


Will money really make everything right?  

Posted by SLIP in 

  1. ပိုက္ဆံေပးၿပီး အစားအေသာက္ေတြ (Food) ကို မင္းဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ စားခ်င္စိတ္ (Appetite) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  2. ပိုက္ဆံေပးၿပီး ဟာသေတြ (Fun) ကို မင္း ဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း (Joy) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  3. ပိုက္ဆံေပးၿပီး အေပါစားမိန္းမေတြ အမ်ားႀကီး ကို မင္း ဝယ္နုိင္လိမ္႔မယ္၊ ေမတၱာတရား (Love) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  4. ပိုက္ဆံေပးၿပီး ေဆးဝါးပစၥည္းေတြ (Medicine) ကို မင္းဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ က်န္းမာျခင္း (Health) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  5. ပိုက္ဆံေပးၿပီး စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး (Books) ကို မင္းဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ အသိပညာ (Knowledge) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  6. ပိုက္ဆံေပးၿပီး အိမ္ ဆိုတဲ႔ အေဆာက္အဦး (House) ကို မင္းဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ ကိုယ္႔ေျမ ကိုယ္႔ေရနဲ႔ ရွင္သန္ရာ ဘဝ အိမ္ (Home) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  7. ပိုက္ဆံေပးၿပီး အိပ္ယာ အေကာင္းစားေတြ (Bed) ကို မင္းဝယ္နိုင္လိမ္႔မယ္၊ ခ်ိဳၿမိန္စြာ အိပ္စက္ျခင္း (Sleep) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  8. ပိုက္ဆံေပးၿပီး အေရးပါတဲ႔ ေနရာတစ္ေနရာ (Position) ကို မင္းဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ ေလးစားမႈ (Respect) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  9. ပိုက္ဆံေပးၿပီး ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနတဲ႔ အဖိုးတန္ ပစၥည္းေတြ (Glitter) ကို မင္းဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ လွပ တင္႔တယ္မႈ (Beauty) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  10. ပိုက္ဆံေပးၿပီး နာရီ (Clock) ကို မင္း ဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ အခ်ိန္ (Time) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  11. ပိုက္ဆံေပးၿပီး ၿဂိဳဟ္တုတစ္လံုး (Satellite) ကို မင္း ဝယ္လို႔ရလိမ္႔မယ္၊ နည္းပညာ (Technique) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  12. ေငြေၾကာင္႔ အသိအကၽြမ္းေတြ အမ်ားႀကီး (Acquaintances) မင္း ဖန္တီးနိုင္လိမ္႔မယ္၊ မိတ္ေဆြစစ္ေတြ (Friends) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  13. ေငြေၾကာင္႔ အေခၽြအရံေတြ အမ်ားႀကီး (Servant) မင္း ထားနိုင္လိမ္႔မယ္။ သစၥာရွိမႈ (Faithfulness) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  14. အနားယူခ်ိန္ေတြ၊ အားလပ္ခ်ိန္ေတြ (Leisure) ကို မင္း ဝယ္လို႔ရခ်င္ ရလိမ္႔မယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း (Peace) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  15. အျဖစ္ပ်က္ ေဟာင္းေတြကိုသတိမရေအာင္ ေခတ္သစ္ တစ္ခု (New Age) ကို မင္း ဝယ္နိုင္လိမ္႔မယ္၊ လံုးဝ ေမ႔ေပ်ာက္ျခင္း (forgets) ကို ဝယ္လို႔မရဘူး။
  16. ေငြပံုေပးၿပီး လူသတ္ခိုင္းလို႔ရတယ္၊ အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို ေငြပံုေပးၿပီး ျပန္ရွင္ေအာင္လုပ္လို႔မရဘူး။
  17. ေငြပံုေပးၿပီး အရွက္ကြဲေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္၊ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္း ျဖစ္သြားၿပီးရင္ေတာ႔ ေငြပံုေပးၿပီး သိကၡာဆည္လို႔မရဘူး။
  18. ေငြပံုေပးၿပီး မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ မင္း တားနိုင္လိမ္႔မယ္၊ လုပ္ၿပီးသြားရင္ေတာ႔ ပကတိအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ျပန္ကာလို႔မရဘူး။
  19. ေငြပံုေပးၿပီး အေကာင္းေျပာခိုင္းလို႔ ရလိမ္႔မယ္၊ အေကာင္းျမင္ခိုင္းလို႔မရဘူး။

  20. ေလာကတြင္ ေငြရလွ်င္ ဘာမဆိုလုပ္မည္၊ အရာအားလံုး ရင္းနိုင္သည္ဟူေသာသူ ႏွစ္မ်ိဳးသာရွိတယ္။
    (1) တစ္မ်ိဳးမွာ ေမြးကတည္းက သူမ်ားသံုးသလို မသံုးရပဲ သူမ်ားသံုးသလို သံုးခ်င္သူ။
    (2) အသိပညာ ႏွင္႔ အတက္ပညာ နည္းပါးၿပီး ေပါ႔ေပါ႔ေန ေပါ႔ေပါ႔စားခ်င္သူ။


အရာသံုးမ်ိဳး  


ဘယ္ေတာ႔မွ ျပန္မရနိုင္ေသာ အရာသံုးမ်ိဳး


  • Photobucket Photobucket      ကုန္ဆံုးသြားေသာအခ်ိန္မ်ား။

  • Photobucket Photobucket      ေျပာၿပီးသားစကားမ်ား။
  • Photobucket Photobucket      အခြင္႔အေရးေကာင္းမ်ား။

__________________________________________________________________________________


တန္ဖိုးအႀကီးဆံုးအရာ သံုးခု
 

  • Photobucket Photobucket     အခ်စ္။

  • Photobucket Photobucket      မိမိကို မိမိ ယံုၾကည္မႈ။

  • Photobucket Photobucket       မိတ္ေဆြ။

__________________________________________________________________________________

ဘယ္ေတာ႔မွ မေသခ်ာေသာအရာသံုးမ်ိဳး


  • Photobucket Photobucket အိပ္မက္။ 

  • Photobucket Photobucket စိတ္ကူး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္။

  • Photobucket Photobucket ကံၾကမၼာ။

__________________________________________________________________________________
အေကာင္းဆံုးကို ဖန္တီးနိုင္ေသာအရာ(၃)မ်ိဳး


  • Photobucket Photobucket      အလုပ္ႀကိဳးစားျခင္း။
  • Photobucket Photobucket      စိတ္ရင္းအမွန္ျဖင္႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ ရိုးသားျခင္း။
  • Photobucket Photobucket       စိတ္ေရာကိုယ္ပါ နစ္ျမဳတ္ထားျခင္း။

__________________________________________________________________________________


ပ်က္ဆီးေစေသာအရာ(၃)မ်ိဳး

  • Photobucket Photobucket       အရက္ေသစာ။

  • Photobucket Photobucket           မာနႀကီးျခင္း၊ မိမိကိုယ္မိမိ အထင္ႀကီးျခင္းႏွင္႔ ၀င္႔ၾကြားျခင္း။

  • Photobucket Photobucket      ေဒါသႀကီးျခင္း။



__________________________________________________________________________________

တစ္ႀကိမ္ဆံုး႐ႈံးၿပီးေနာက္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ ခက္ခဲေသာအရာ (၃)မ်ိဳး
 
  • Photobucket Photobucket       ရိုေသေလးစားမႈ။

  • Photobucket Photobucket          ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈ။
  • Photobucket Photobucket       ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈ။


See You At The Top  

Posted by SLIP in 



  • ထိပ္ဆံုးမွာ ေတြ႔ၾကမယ္........။ 

  • ျပင္းထန္ေသာ ဆႏၵျဖင္႔ တိက်ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ထားရွိပါ။

  • ပန္းတိုင္သို႔ မည္သည္႔အခ်ိန္တြင္ ေရာက္ရွိရမည္ဟု သက္မွတ္ပါ။

  • ရည္မွန္းခ်က္ ဘာလဲဆိုတာကို စာျဖင္႔ေရးခ်ထားပါ။

  • မည္သို႔ သြားရမည္ဟူေသာ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ ခ်မွတ္ရမည္။

  • ပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္ေရးကို ေန႔စဥ္ေတြးပါ။

  • မိမိ လုပ္ငန္းအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈရွိပါ။

  • ေရးဆြဲထားသည္႔ စီမံခ်က္အတိုင္း မေနမနားႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ပါ။

  • အျခားသူတို႔၏  အားေလွ်ာ႔ေစတတ္ေသာ အႀကံေပးခ်က္မ်ားကို လက္မခံပဲ နားပိတ္ထားပါ။

  • မိမိအစီအစဥ္အတိုင္း ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ အားေပးအားေျမွွာက္ျပဳမည္႔ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင္႔ ပူးေပါင္းပါ။

  • အႏွစ္မရွိေသာ အလုပ္မ်ား ျဖင္႔ အခ်ိန္ျဖဳန္း ေပ်ာ္ေမြ႔ေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္မွ ေရွာင္ထြက္ပါ။

  • မိမိ၏ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ားကို သိပါ။ သိေအာင္လုပ္ပါ။

  • ထၾကြ လံု႔လ ၀ီရီယ ရွိပါ။

  • အခြင္႔အေရးရတုန္းမွာ ယူထားပါ။ မလြတ္ပါေစႏွင္႔။ မိုးရြာတုန္းေရခံ။  မိုးရြာတာက ကံ။ ေရခံတာက ၀ီရီယ။

  • ေ၀ဖန္မႈကို ခံယူၿပီး အက်ိဳးရွိေအာင္ ျပဳျပင္ပါ။ မခံခ်င္စိတ္အေပၚတြင္ နာက်င္မႈနဲ႔ မ်ိဳးေစ႔ခ် စိုက္ပ်ိဳးၿပီး အသီးအပြင္႔မ်ားကို ခူးယူ စားသံုးပါ။

  • ေျပာသင္႔တာႏွင္႔ လုပ္သင္႔တာကို ခ်င္႔ခ်ိန္ခြဲျခားတတ္သူျဖစ္ပါေစ။

  • ျငင္းခုန္ျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္း စေသာ ပဠိပကၡမ်ားကို အထူးေရွာင္ပါ။

  • ေငြစုပါ။ ေငြမည္မွ် ရွာေဖြနိုင္သည္မွာ အဓိကမဟုတ္၊ မည္မွ် စုေဆာင္းနိုင္သည္မွာ အဓိက ျဖစ္သည္။

  • ပညာအရည္အခ်င္းႏွင္႔ ကၽြမ္းက်င္မႈကို တည္ေဆာက္ပါ။

  • စိတ္ဓာတ္မက်ေအာင္ သတိျပဳထိန္းသိမ္းပါ။

  • မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိပါ။

  • ေျပာရဲဆိုရဲ၊ လုပ္ရဲကိုင္ရဲ၊ ေတြးရဲေတာရဲ ရွိပါ။

  • ဂုဏ္သိကၡာကို သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းပါ။

  • သိမ္ဖ်င္းတဲ႔ တန္ဖိုးမဲ႔တဲ႔ စကားမ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကုိ တန္ဖိုးမျဖတ္နဲ႔။

  • သင္၏ သီးသန္႔ဘ၀ကို တသီးတသန္႔ ျဖစ္ပါေစ။

  • သင္႔လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို သင္႔အကၤ်ီပင္ မသိပါေစႏွင္႔။

  • အေတြ႔အႀကံဳတိုင္းအေပၚတြင္ သင္ခန္းစာယူပါ။

  • ေက်ာက္ခဲတစ္လံုးကိုပဲ ႏွစ္ခါ ခလုတ္မတိုက္မိပါေစႏွင္႔။

  • သတိရွိပါ။ သတိသည္ လံုၿခံဳျခင္း၏ မိခင္ျဖစ္သည္။

  • ယေန႔လုပ္နုိင္တာေတြကို မနက္ဖန္လုပ္ဖို႔ ခ်န္မထားပါႏွင္႔။

  • အခ်ိန္၏ တန္ဖိုးကို နားလည္ပါ။

  • မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းပါ။ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင္႔ အေခ်းအငွား၊ အေခ်းအယူ မလုပ္ပါႏွင္႔။

  • ေလာင္းကစား၊ မိန္းမႏွင္႔ အရက္ကို ေ၀းေ၀းကေရွာင္ပါ။

  • သင္႔ဘ၀ကို လုပ္ငန္း၊ အဖြဲအစည္းတစ္ခုခု (သို႔) လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံသို႔ အူလႈိုက္ အသည္းလႈိက္ ပံုမအပ္သင္႔ပဲ ပံုမအပ္ပါႏွင္႔။

  • ခင္မင္မႈကို တန္ဖိုးထားပါ။ ခ်စ္ပါ။ ဒါေပမယ္႔ ခြဲခြာရမည္ကိုလည္း မေၾကာက္ပါႏွင္႔။

  • ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ ကြန္ယက္ကို ျဖန္႔က်က္ပါ။

  • တာ၀န္ယူစိတ္ရွိပါ။ တာ၀န္ေက်ပြန္ေအာင္ ျပင္းထန္ေသာဆႏၵကို ေမြးျမဴပါ။

  • မိမိ၏ လုပ္ရပ္သည္ရည္မွန္းခ်က္ကိုထိခိုက္ေနၿပီဟု ယံုၾကည္လွ်င္ ေလွ်ာ႔လုပ္ပါ။ ရည္မွန္းခ်က္ကို အေထာက္အကူျပဳသည္ဟု ယံုၾကည္လွ်င္ ပိုလုပ္ပါ။ အမွားကိုျမင္လွ်င္ အမွန္ကို ခ်က္ခ်င္းျပဳျပင္ပါ။ အျမင္သစ္အျမင္မွန္ကို အၿမဲႀကိဳဆိုလက္ခံပါ။

  • သင္သည္ေနကို မ်က္ႏွာမူလိုက္ပါ အရိပ္မ်ားသည္ အေနာက္ဘက္တြင္ ေရာက္ရွိသြားပါလိမ္႔မည္။

  • စာေပ ေလ႔လာဆည္းပူးပါ။

  • ရတနာသံုးပါးကို မေမ႔ပါႏွင္႔။ 

  • See You At The Top!!

--
More info : http://groups.google.com/group/myanmar-daily-info-n-general-knowledge


With Best Regards,

slip
http://www.meepyatite.info/


If u need any IT Notes & Software
u can download free from
http://slip-meepyatite.blogspot.com/

We Trying to say about Myanmar (Burma) to world
http://mathetzinnet.blogspot.com/


If u wanna listen any musics
http://myl6.blogspot.com/

If u wanna read latest news
http://lighthouse28.blogspot.com/

If u wanna read funny jokes
http://7comrades.blogspot.com/


Welcome to MIET forum
http://mietforum.ning.com/

No comments: