Monday, January 5, 2015

ဆူပါေလးတစ္ဒီကရီ


===========
ေရးသူ-M ေက်ာ္၀င္း
 ‪#‎mkyawwin‬‪#‎b2barticles‬

အသိထဲစဲြၿမဲေနေသာသေဘာတရားတခုကား “အၿမဲတမ္းမေျပာင္း လဲေသာအရာသည္ အၿမဲတမ္းေျပာင္းလဲေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္” ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရး႐ႈေဒါင့္မွမဟုတ္မူဘဲေလာကီ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶ၏တရားမွ “အနိစၥ” သည္ ၎င္း အခ်က္ကိုပင္ဆိုထားသည္။
လက္ေတြ႕သံုးသပ္လွ်င္လည္း မ်က္၀ါး ထင္ထင္ ျမင္ျမင္သမွ်အရာရာတိုင္း စကၠန္႔မျခားေျပာင္းလဲေန သည္သာ။ မျမင္ႏိုင္ေသာအရာမ်ားမွာမူ ဆိုဖြယ္ရာရွိေလမည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ လူတို႕၏စိတ္မ်ားေျပာင္းလဲလ်က္၊ အေတြးအျမင္ အယူအဆမ်ား ေျပာင္းလဲလ်က္၊ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးေျပာင္းလဲ လ်က္၊ သြားလာေနထိုင္ျပဳမူပံုမ်ားေျပာင္းလဲလ်က္ရွိေနသည္။ ထိုထုိ ဤဤအေျပာင္းခ်ားရဟတ္အတြင္းက မိမိလုပ္ငန္း၏အစီအမံ၊ နည္းလမ္း၊ မူ၀ါဒမ်ားမေျပာင္းလဲဘဲရွိေနခဲ့သည္က မည္မွ်ၾကာျမင့္ ခဲ့ပါၿပီလဲ။ ယင္းကဲ့သို႔ မေျပာင္းလဲဘဲ ေရွ႕မည္မွ်ၾကာၾကာဆက္သြား ေနလုိ႔ရႏုိင္ပါမည္လဲ၊ ဘာေၾကာင့္ဟုဆိုက မိမိပတ္၀န္းက်င္အတြင္း အားလံုးလႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ႏွင့္ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲေနၾကခ်ိန္ မိမိက အရင္အတိုင္းပဲ ေနၿမဲေနႏိုင္ပါ့မလား။ ဤသည္က ယေန႔ကာလ အတြက္ စိန္ေခၚသံ။
ဘယ္အရာ ဘာလုပ္လုပ္ လုပ္ေသာအလုပ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီ ေသာအေျခခံအလုပ္စည္းမ်ဥ္းဟူသည္ ရွိရစၿမဲျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ထုိအလုပ္အတြက္နည္းလမ္း၊ သို႔မဟုတ္ လုပ္နည္းစနစ္၊ သို႔မဟုတ္ အဆင့္ျမႇင့္ေျပာရသည္ရွိေသာ္မဟာဗ်ဴဟာ (Strategy) ပင္ျဖစ္ သည္။


- ေနာက္ပဲြမွာ အိမ္ရွင္ကြင္းကိုသြားကစားရမယ့္ပဲြျဖစ္လုိ႔ ရထားတဲ့အႏုိင္ကိုထိန္းၿပီး ခံစစ္နဲ႔ပိတ္ကစားမယ္၊ တန္ျပန္ တိုက္စစ္သံုးမယ္လုိ႔ ေမာ္ရင္ဟိုက ခ်ယ္ဆီးအသင္းသား မ်ားကို အေသအခ်ာမွာၾကား ေလ့က်င့္ေပးသည္။
- ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက မဟာမိတ္တပ္ေပါင္းစုအားလံုး စစ္အင္အားႀကီးမားစြာစုစည္းၿပီး ဂ်ာမနီေတြကို ျပင္သစ္ ေနာ္မန္ဒီကမ္းေျခကေန ထိုးေဖာက္စစ္ဆင္ခဲ့တဲ့ကမၻာ့သမိုင္းထဲက အႀကီးက်ယ္ဆံုးစစ္ပဲြႀကီးဟာ (D Day) ဟု ေခၚတြင္ခဲ့ၿပီး စစ္ပဲြႀကီး၏မဟာဗ်ဴဟာသည္ ဒုတိယကမၻာ စစ္ႀကီးကို အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္ေစခဲ့သည္
- အာဖရိကေတာတြင္းတစ္ေနရာျဖစ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္ ဖဲြ႕စည္းပံုႀကီးမားေသာသစ္ကုလားအုတ္ႀကီးကို မိမိတို႔ ပံုမွန္ တိုက္ခုိက္နည္းျဖင့္ တိုက္ခုိက္၍ရမည္မဟုတ္မွန္းသိၾက သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထြက္လမ္းမရွိေသာေတာခြင္တစ္ခု အတြင္းကို ၀ိုင္းပတ္ေမာင္းသြင္းလာၾကသည္။ ၿပီး ထြက္ ေပါက္ရွိႏုိင္သမွ်ကို တိုက္ပဲြ၀င္ျခေသၤ့အားလံုးက ၀ိုင္း ပိတ္ဆို႔လုိက္ၿပီး ဦးေဆာင္ျခေသၤ့က သားေကာင္ႀကီး၏ ေနာက္ပိုင္းကို ထိေရာက္ျပင္းထန္ေသာတိုက္ခုိက္မႈျဖင့္ စတင္တိုက္ခုိက္လ်က္ ေအာင္ပဲြဆင္ၾကေလသည္။


- ဘုရင့္ေနာင္သည္ စစ္သည္ေတာ္တို႔ကို စိတ္ဓာတ္အင္ အားျဖည့္ရမည္ဟုဆင္ျခင္လ်က္ စစ္ကို သူရဲေကာင္း မ်ားသာဆင္ႏဲြခြင့္ရမည္ဟူေသာအသိႏွင့္ ခံယူခ်က္ကို စစ္သည္တို႔ အားေပးခဲ့သည္။ ျပန္လမ္းမျမင္ေအာင္ပဲြ ဆင္ႏုိင္မွရွင္ၾကရမည္ဆိုေသာ္ ထိုစစ္ပဲြကိုအမွန္ပင္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။
စီးပြားေရးနည္းဗ်ဴဟာတစ္ရပ္သည္ မိမိေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ ထားေသာေစ်းကြက္တြင္ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားကိုေက်ာ္လႊားလ်က္ ရည္မွန္း ခ်က္အတိုင္းေအာင္ျမင္ေအာင္ မည္သို႔လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု သတ္မွတ္ထားေသာလုပ္နည္းစနစ္ဟု ဆိုႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ Strategy တစ္ခုကိုက်င့္သံုးသည့္အခါ
- လုပ္ငန္းကိုဘယ္အတိုင္းအတာအထိလုပ္ရမလဲ၊
- လက္ရွိႏွင့္ အနာဂတ္အတြက္လုိအပ္ခ်က္က ဘာေတြျဖစ္ လာမလဲ၊ အလားအလာရွိတဲ့ Customer ေတြကဘယ္ သူေတြျဖစ္လာႏုိင္လဲ၊ ဘယ္မွ်ထိတိုးပြားလာမလဲ၊
- ဒီလုိအပ္ခ်က္ေတြကိုျဖည့္ဆည္းႏုိင္ဖို႔ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း အားေတြရွိဖုိ႔ ဘာေတြလုိအပ္မွာလဲ၊
- မိမိလုပ္ငန္းအတြက္စိတ္ခ်ရမႈရွိၿပီး ေရွ႕ဆက္တိုးတက္ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ဘာေတြလုပ္ရမလဲ။ ဒီလုိအေမးမ်ဳိး ေတြကို ခ်မွတ္က်င့္သံုးသြားမည့္မဟာဗ်ဴဟာက အေျဖ ထုတ္ေပးႏုိင္ရပါမည္၊ ထို႔အတြက္ အေျခခံအားျဖင့္ ဗ်ဴဟာ ေတြထဲမွာေဆာင္ရြက္မည့္လုပ္ငန္းေဘာင္ကို တိက်မွန္ ကန္စြာၫႊန္းဆိုထားျခင္း၊
- ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ အေျချပဳအခ်က္အလက္ အေထာက္အထားမ်ားရွိျခင္း၊
- Customer မ်ား၏လုိအပ္ခ်က္ကို ခန္႔မွန္းတြက္ဆထား ႏုိင္ျခင္း၊
- လုိအပ္ေသာကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား ျဖည့္ဆည္းၿပီးျပည့္စံုေစျခင္း၊
- ေရွ႕ေျပးေရွ႕ေဆာင္ယွဥ္ၿပိဳင္စြမ္းအားမ်ား ေမြးျမဴထားျခင္း၊
- ေဆာင္ရြက္မည့္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေျခခံေကာင္းမ်ား အုတ္ျမစ္ခ်ထားျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာ
တြင္ျပည့္စံုေနရန္လုိေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ ေအာင္ျမင္ေသာ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ မူသစ္၊ စနစ္သစ္ျဖင့္ ႏိုင္ငံသစ္တစ္ခုကို ထူေထာင္ေနသည္သာမက ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ၎င္း Globalization သေဘာ သဘာ၀မ်ားေၾကာင့္ ျပင္ပႏွင့္အတူ ၿပိဳင္ဘက္ မ်ားကုိ ပိုမိုထိေတြ႕လာရမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ပိုမုိရင္ဆိုင္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အေနအထားမ်ားရွိလာမည္မုခ်ပင္။ ထုိသို႔ေသာပဲြႀကီးပဲြေကာင္းတြင္ ပရိသတ္မဟုတ္ေသာၿပိဳင္ပြဲ၀င္ျဖစ္ေနေပရာ စင္ေပၚေရာက္ေလမွ အေမွာက္ေမွာက္အမွားမွားႀကံဳေတြ႕ႏိုင္သည္။
မိမိၿပိဳင္ဘက္မ်ားစြာအနက္ ထိပ္တန္းၿပိဳင္ဘက္၏အားသာ ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားၾကည့္၍ မိမိအတြက္ဘယ္အရာကို ဘယ္လုိ ျပင္ဆင္ထားမည္ဆိုေသာအစီအမံခ်ျခင္းသည္ Strategy ခ်ျခင္း လည္းမည္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားကိုဆန္းစစ္ လ်က္ လူလား၊ အဖဲြ႕အစည္းလား၊ နည္းစနစ္လား၊ မူ၀ါဒလား စသည္ျဖင့္ ျပဳျပင္ရမည့္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုစိစစ္ထုတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ ေရးလုပ္သည္ႏွင့္ Strategy ၏လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုျဖစ္သြားပါသည္။ ၎အဆင့္တြင္ Change Management သည္ အေရးပါဆံုးအေန အထား၌ရွိေနပါသည္။
အနည္းငယ္မွ်စဥ္းစားလုိက္သည္ႏွင့္ ဘယ္အရာကိုမွ် အေသအခ်ာစဲြၿမဲမွတ္ယူထားမရသည့္ကာလမ်ားအတြင္း ေရာက္ရွိ ေနေသာကမၻာႀကီးသည္ Uncertainty and Turbulent Time ခရီးပိုင္းကို ျဖတ္သန္းေနျခင္းပင္ၿဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စြန္႔စား ရမႈမ်ားရွိလာသည္။ ထုိအခါ Risk Management သည္လည္း ပါလာျပန္ပါသည္။ လႊတ္ထား၍ရႏုိင္ေသး၍ လႊတ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း မျဖစ္မေနက်င့္သံုးရမည့္အခါတြင္လည္း တိတိပပက်င့္သံုးရမည္ သာျဖစ္သည္။ သို႔အတြက္ပင္လွ်င္ Risk Management ၊ Change Management ၊ Capacity Management ၊ Financial Management စသည္စသည္ကုန္ေသာအႏွီ Management အေပါင္းတို႔ကို စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအသီးသီးတို႔က လ်စ္လ်ဴ ႐ႈထားလွ်င္ အခက္အခဲမွ ျပႆနာ၊ ျပႆနာမွ က်႐ႈံးခန္းသို႔ဆိုက္ ႏုိင္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ စီမံခန္႔ခဲြမႈကိုပိုအာ႐ံုထားလုပ္ေဆာင္ရန္ လုိ အပ္ခ်က္ျမင့္မားေနပါသည္။ တစ္နည္း လုပ္သမွ်လုပ္ငန္းမ်ား Management ႏွင့္ကင္းကြာေနျခင္းမ်ဳိး၊ Management ကို ခ်န္ထား ျခင္းမ်ဳိးလုပ္၍မရႏိုင္ေသာအေျခအေနသို႔ ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာျဖစ္လာမည္ကို အကဲခတ္မရႏိုင္ျခင္းသည္ ေရွ႕ဘာျဖစ္လာ ႏိုင္သည္ကို ေမွ်ာ္ေတြးမျမင္သာျခင္းျဖစ္သည္။ မျမင္သာျခင္းသည္ ခရီးလမ္းစေပ်ာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းစေပ်ာက္ေသာေနရာမွ လြတ္ေျမာက္ေရးအားထုတ္ရမည္။ အားထုတ္ေနႏုိင္ဖုိ႔ ရွင္သန္ ေရးက အေရးႀကီးသည္။ သို႔ဆိုပါလွ်င္ မိမိအဖဲြ႕အစည္းအတြက္ လတ္တေလာရွင္သန္ေနေရးႏွင့္ ဘာမွ်မျမင္သာေသာေနရာမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္႐ုန္းထြက္ေရးက အဓိကျဖစ္သြားသည္။ လမ္းစ ေပ်ာက္မွ ပူပင္စိတ္ျဖင့္ဦးတည့္ရာဆက္သြားေန၍မျဖစ္။ လမ္း အေပ်ာက္က လမ္းစမွန္ေတြ႕ဖို႔အေရးႏွင့္ပိုေ၀းသြားႏိုင္စရာသာျဖစ္ လာပါမည္။ မထူးၿပီဟူ၍ လည္စင္းခံရန္ကလည္း သတၱိနည္းလွ သည္။ လက္မိႈင္ခ် အ႐ႈံးေပးေလာက္စရာလည္းမဟုတ္သည္ျဖစ္ရာ ရွင္သန္မႈႏွင့္အတူ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာဦးတည္လားရာအရပ္ကိုေရြး လ်က္ စတင္လႈပ္ရွားရပါေတာ့မည္။ ယင္းသည္ မဟာဗ်ဴဟာ၏ ပထမဥပေဒသ (First Principle of Strategy) ဟုဆိုၾကပါသည္။
လြတ္လမ္းရွာ၊ သို႔မဟုတ္ လမ္းစရွာမည္ဆိုသည္ႏွင့္ မိမိ ဘယ္ေနရာမ်ဳိးေရာက္ေနၿပီး ဘယ္အေျခအေနရွိေနလဲ၊ ဘယ္ ေလာက္၊ ဘယ္လုိရွင္သန္ေနႏုိင္ေသးလဲအေမးမ်ားမွတစ္ဆင့္ ဘယ္လုိစီစဥ္၊ ဘယ္လုိစတင္၊ ဘယ္လုိေလွ်ာက္လွမ္းမည္ဆိုသည္ ကိုလည္း ခ်ိန္ဆတြက္ခ်က္ၿပီးမွ ေရြးခ်ယ္လုိက္ေသာ Road Map အတိုင္း စတင္လႈပ္ရွားျခင္းသည္ မဟာဗ်ဴဟာ၏ဒုတိယဥပေဒသ (Second Principle of Strategy) ျဖစ္လာပါသည္။ မွန္းဆ ေရြးခ်ယ္လုိက္ေသာလမ္းကို တစ္စတစ္စတုိး၀င္ တျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာက္ခဲ့၍ ဘယ္ေနရာေရာက္ၿပီလဲျပန္ၾကည့္သည့္အခါ ေနာက္မွာ မည္မွ်ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး၊ ေရွ႕မွာ ဘယ္သို႔ဆက္သြားရဦးမည္ကို သြား ရင္းျပန္စစ္၊ စစ္ရင္းထပ္သြားနည္းကိုက်င့္သံုးမွသာ လမ္းအေရြး အမွန္အမွားကို အခ်ိန္မီသိႏုိင္ပါမည္။ ထင္တိုင္းတိုး၀င္သြားခဲ့ၿပီး အလြန္ႀကီးလြန္ကာမွ ေနာက္ျပန္လွည့္ရအခက္ ေရွ႕တိုးလည္း ေတာက နက္သည္ထက္နက္ေသာေတာနက္ထဲ လမ္းေပ်ာက္ျခင္း သည္ ႀကီးမားေသာအႏၲရာယ္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စ၍ေလွ်ာက္ လွမ္းလာစဥ္ကပင္ အေရွ႕ကိုေလွ်ာက္၊ အေနာက္လည္းၾကည့္သြား၊ အကယ္၍ လမ္းမွားေနၿပီထင္က မူလ Road Map ကိုျပင္သင့္ျပင္၊ ေျပာင္းသင့္ေျပာင္းရမည္ျဖစ္သည္။ Original Direction or Original Choices ကို ဦးတည္လားရာေျပာင္းသင့္သမွ် ေျပာင္းၿပီး သြားရပါလိမ့္မည္။ ဇြတ္တိုးသြား၍ ကမ္းပါးျပတ္အစပ္ေရာက္ေန ေသာ္ လမ္းဆံုးသြားမည္မဟုတ္ပါလား။Operation Management ၊ Technology Advancement ၊ Implementation Policy ၊ Organization Structure စသည္တို႔ကို ျပင္ သင့္ျပင္၊ ျဖည့္သင့္ျဖည့္လ်က္ Continuous Development ကို ရေအာင္ယူထားရန္လုိပါသည္။ ၎သည္ Strategy ၏တတိယ ဥပေဒသ (Third Principle of Strategy) ျဖစ္သည္။
လုပ္ငန္းလည္းတူ၊ ေစ်းကြက္လည္းတူ၊ အရြယ္အစား ပမာဏလည္းတူေနၿပီး နည္းဗ်ဴဟာမ်ားလည္း တူေနခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဤသို႔ေသာအေျခအေနတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရပါက အလြန္ပင္ပန္းရတတ္ ပါသည္။ လက္ရည္တူလက္ေ၀ွ႔ပြဲ၊ ေျခရည္တူေဘာလံုးပဲြမ်ားသည္ ပရိသတ္အတြက္ ၾကည့္ေကာင္းေသာ္လည္း ယွဥ္ၿပိဳင္သူမ်ားအတြက္
ပင္ပန္းၾကရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တူလာၿပီဆိုသည့္အခါ ပရိယာယ္ ႂကယ္သူက သာစၿမဲျဖစ္သည္ကို သတိမူသင့္ပါသည္။ ယွဥ္ၿပိဳင္သူ မ်ားႏွင့္ကဲြျပားျခားနားေသာလမ္းကို ေရြးရန္သင့္ပါသည္။ Differentiated Strategy သံုးသင့္ပါသည္။
- လုိအပ္ကုန္ပစၥည္းရယူရာ Supplyer လည္းတူ
- သတင္းအခ်က္အလက္ရရွိမႈဇာစ္ျမစ္လည္းတူ
- ဖဲြ႕စည္းလုပ္ကိုင္မႈလည္းတူ
- အႀကံေပးပုဂၢဳိလ္မွအစ အရည္အေသြးတူေနသည္ရွိေသာ္ စဥ္းစားၾကည့္ပါက မည္သို႔သာျဖစ္လာႏိုင္ေျခရွိသည္ကို အနီးစပ္ဆံုး ခန္႔မွန္းေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ သာဓကအားျဖင့္ Gillette ကို ၾကည့္ပါ မည္။ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္မ်ား၀န္းက်င္က ၎င္းကို Bic မွတိုက္ခုိက္ေသာ အခါ Gillette သည္ က်င့္သံုးဆဲနည္းဗ်ဴဟာကို ေျပာင္းလဲေရး စဥ္းစားၿပီး ေဒၚလာတစ္ဘီလီယံခန္႔အကုန္ခံလ်က္ ၿပိဳင္ဘက္ကင္း ေသာထုတ္ကုန္သစ္ Mach-3 ကိုထုတ္လုပ္လ်က္ Bic ကိုအျပတ္ အသတ္လဲွၿဖိဳလိုက္သည္။ ယခုအေဟာင္းျဖဳတ္ အသစ္လဲတပ္သံုး ရေသာ Disposable Razors မ်ားကုိ မည္သူမွ်မသံုးၾကေတာ့ဘဲ Gillette ၏ Clean Shave-twin Blade မ်ားကသာ ေစ်းကြက္ အတြင္း ေအာင္လံတလူလူျဖင့္ ေနရာယူထားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။ နာမ၀ိေသသနတို႔တြင္ Superlative Degree သည္The best or the most ကိုၫႊန္းေလ့ရွိပါသည္။ မိမိတို႔၏ မဟာဗ်ဴဟာမ်ားကို Innovative နယ္ပယ္မွေန တီထြင္ႀကံဆေအာင္ ပြဲဆင္သြားႏိုင္ေရးအတြက္ Superlative မဟာဗ်ဴဟာမ်ားကိုသာ ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေရး တိုက္တြန္းအားေပးလုိက္ရပါသည္။

No comments: