ဆံုး႐ႈံးမႈနည္းနည္းႏွင္႕ေစ်းကြက္သစ္ရျခင္း
“တြဲဖက္ရင္တြဲဖက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပဳတ္” သြားႏိုင္တဲ့အေျခ အေနမ်ဳိးမွာ ၿပိဳင္ဘက္နဲ႔ေပမဲ့ မဟာမိတ္ဖြဲ႕တဲ့ဗ်ဴဟာကို ၫႊန္းဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းပါ။ Zerox Co နဲ႔ ဂ်ပန္က Fuji တို႔ရဲ႕ Alliances ေတြဟာ နမူနာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ေစ်း ကြက္အေျပာင္းအလဲေတြ လ်င္ျမန္ၿပီး နည္းပညာသစ္ေတြ ထြန္းကားတဲ့အေျခအေနမွာေတာ့Strategic Alliances ေတြက ပိုျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ပိုင္းက စၿပီးျဖစ္တာ ပိုမ်ားပါတယ္။ကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔ တိုးတက္ခ်ဲ႕ထြင္လုိၾကပါတယ္။ ခ်ဲ႕ထြင္တဲ့သမား႐ုိးက်နည္းကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္တိုးခ်ဲ႕လုိ႔ျဖစ္ေစ၊ ၀ယ္ယူၿပီးတုိးခ်ဲ႕တာျဖစ္ေစ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ၀ယ္ယူေပါင္း စပ္တာက ေငြစိုက္ထုတ္ရတာမ်ားၿပီး အႏၲရာယ္လည္း ရွိ ႏိုင္တဲ့အျပင္ တြဲဖက္ၿပီးလုပ္ရတဲ့ ျပႆနာေတြနဲ႔အခက္အခဲ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။
Strategic Alliance ကေတာ့ ေငြမထုတ္ရဘဲ ၀ယ္တ့ဲနည္းလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ကုန္က်မႈလည္းနည္းေတာ့ Partnering တြဲဖက္လုပ္ကိုင္တယ္လို႔ေတာင္ သေဘာထား တယ္။Strategic Alliance ျဖစ္ဖုိ႔ကေတာ့ အဖြဲ႕အစည္း ႏွစ္ခု၊ ဒါမွမဟုတ္ သံုးခုျဖစ္ေစ စိတ္တူသေဘာတူ ရည္ ရြယ္ခ်က္တူၿပီး တြဲဖက္လုပ္ကိုင္လုပ္ကိုင္ၾကတာပါပဲ။
ကိုယ္နဲ႔ပူးေပါင္းလုိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းရွိတာ၊ ပူး ေပါင္းမႈကိုစီမံခန္႔ခြဲႏိုင္တာက အခု Network ေခတ္အခါရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းရည္ပါပဲ။ ကိုယ္နဲ႔လုပ္ငန္းတူနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဆက္ စပ္လုပ္ငန္းနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ၀ယ္သူနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ Supplier နဲ႔ျဖစ္ေစ ပူးေပါင္းၾကတာေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ Mergers and Acquisitions ထက္ေတာင္ ပိုမ်ားေနတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
Marketing Alliance ေတြ ရွိသလို Product Alliance ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တြဲဖက္လုပ္ကိုင္တဲ့ပံုစံဟာ လည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးလိုင္စင္ယူ၊ လိုင္စင္ေပးလုပ္တာ ရွိသ လို Non-equity Alliance (အရင္းအႏွီး ပူးေပါင္းျခင္းပါတဲ့) ပံုစံတုိ႔ ရွိပါတယ္။
ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ နာမည္ႀကီး Alliances ေတြကိုၾကည့္ရင္လည္း တခ်ဳိ႕မွာ ေအာင္ျမင္မႈရသလို တခ်ဳိ႕ လည္း အခက္အခဲေတြ ေတြ႕ႀကံဳရင္ဆုိင္ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ပင္မဦးတည္ခ်က္အ တြက္ ေပါင္းစည္းမႈၿပီး ရင္ ျပန္ၿပီးခြဲ တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း Licence ယူၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ပူးေပါင္းတြဲဖက္မႈေတြ စေတြ႕ေနရၿပီးStrategic Alliances ပံုစံမ်ဳိး ေတြ႕ေနရပါၿပီ။
ေဒၚရီရီျမင့္
ပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) ၊ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသုိလ္
http://www.ceo-myanmar.com/management/strategic-alliances-%E1%80%97%E1%80%BA%E1%80%B4%E1%80%9F%E1%80%AC%E1%80%B1%E1%80%BB%E1%80%99%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%99%E1%80%9F%E1%80%AC%E1%80%99%E1%80%AD%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%96%E1%80%BC/
http://www.ceo-myanmar.com/management/strategic-alliances-%E1%80%97%E1%80%BA%E1%80%B4%E1%80%9F%E1%80%AC%E1%80%B1%E1%80%BB%E1%80%99%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%99%E1%80%9F%E1%80%AC%E1%80%99%E1%80%AD%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%96%E1%80%BC/
No comments:
Post a Comment